• Albisteak

Ocean i3 - 2021-2022ko edizioaren lehen mintegia

Joan den ostiralean, urtarrilak 28, 21-22 ikasturteko lehen workshopa egin zen. Mintegi honetan, ikasleak, irakasleak eta gizarte-eragileak lehen aldiz bildu ziren ikasturte honetako proiektuak abian jartzeko.

 

Workshopa, Ocean i3 proiektua, hura definitzen duten gakoak eta lantzen diren gaitasunak aurkeztuta hasi zen. Ondoren, parte hartu zuten zazpi gizarte-eragileak (Gipuzkoako Foru AldundiaSurfriderMATERKutxa EkoguneaGaia – Rivages Protect eta TEO) eta proposatutako erronkak (8) aurkeztu ziren. Ikasleek ere aurkeztu eta taldean elkar ezagutzeko denbora izan zuten. 

Mintegiaren sarreran eskema bat proiektatu zen, proiektuaren gakoekin eta lantzen diren gaitasunekin. Aldi berean, plataformaren txataren bidez euskarara, frantsesera, gaztelaniara eta ingelesera berehalako itzulpena egin zen.

Ikasturte honetarako proposatutako erronkak:

  • SURFRIDEREzagutu itsasoen kutsadura gure ibaien bitartez eta lagundu irtenbideak aurkitzen.

  • GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIAKirol arduratsua eta kirol jasangarria.

  • GAIA eta RIVAGES PROTECH: Urdaibaiko Biosferaren Erreserban plastikorik gabeko ingurunea lortzea, eta horrek ingurune horretan aukera ekonomiko eta ekonomia zirkularreko ekimen berriak ager daitezen laguntzea, azken erabiltzaileak barnean hartuta: herritarrak, tokiko enpresak eta abarrak, alegia.

  • MATER:

    • Gipuzkoako ibai-arroetan itsasoa zaintzen eta zaintzen parte hartzen duten aktoreen sarea sortzea.

    • Ekopatruilak: Erkidegoetatik eta erkidegoetarako ekoaktibatzea.

    • SEABIN PASAIA: Pasaiako badian zabaldutako itsas hondakinen azterketa eta segimendua.

  • T.E.O.: Denborale baten ondorengo alerta sistema batean herritarrak nola mobilizatu –”haize-bolada bat, esku lagun bat”(«un coup de vent, un coup main»), eta horri esker efikazia irabaztea, gizarte integrazioko lantaldeekin elkarlanean itsasbazterrean zehar banatutako marea edukiontzietan ahalik eta itsas hondakin gehien biltzeko.

  • KUTXA EKOGUNEABaratze urbanoak kontsumo ohiturak eta plastiko kutsadura murrizketaren azterketa eta komunikazio ekintza.

 

Parte-hartzaile guztiak aurkeztu ondoren, lehen lan-sekuentzia egin zen, proposatutako erronka ezagutu eta aberasteko. Ikasleek erronkari buruzko galderak egin zituzten eta ondoren gizarte-eragileek erantzun zituzten. Era berean, minutu batzuk izan zituzten erronkaren aukerei, proposamenei eta mugei buruz hausnartzeko, eta beren gogoetak taldekideekin partekatzeko. Bigarren lan sekuentzian, ikasleek gizarte eragilearekin adostu zituzten erronka horren zein alderditan fokalizatuko ziren, eta bakoitzak bere diziplina-profilaren arabera egin lezakeena.

Podiumetik, gizarte-eragileek aurkeztu zituzten proposatutako erronkak. Aldi berean, berehalako itzulpena egin zen Gather plataformaren txataren bidez.

Parte-hartzaile guztien lankidetzari eta ardurari esker, askotariko giro kolaboratiboa sortu zen. Beste behin ere, komunitate honetan hizkuntzak kudeatzeko iradokizunak eta tresnak jasotzen dituen Language Policy ezagutzera eman zen, eta edizio honetan, gainera, hizkuntzaren eta kulturaren arteko desberdintasunek proiektua are gehiago aberastu zuten, eta hori posible izan zen EHUko Letren Fakultateko Itzulpengintza eta Interpretazioko ikasleei esker. Ikasle horiek ahozko eta idatzizko ulermenean lagundu zuten, aldi bereko interpretazioaren eta itzulpenaren bidez. Parte hartzaileek beren hizkuntzan hitz egin ahal izan zuten, unean bertan egindako berehalako interpretazioa eskainiz.

Bilera birtualki egin zen Gather plataformaren bidez, Ocean i3 komunitate osoa biltzeko. Taldeko lan-sekuentzietarako Google Slides erabili zen, dokumentu berean taldeen ekarpen guztiak jasotzeko.

 

Informazio gehiago Ocean i3 webgunean.

Partekatu

Euskampus Fundazioa-ren isotipoa

HARPIDETU NEWSKAMPUS-EAN

eta gure azken berriak posta elektronikoz  jasoko dituzu

Pribatutasun politika onartzen dut.